måndag 18 maj 2009

Änglakort

I helgen kom jag i kontakt med Änglakort för första gången. Det är en kortlek med en massa färgglada kort. Man drar ett kort, tittar på det och slår upp kortets betydelse i en bok. Igår fick jag dra ett kort och sedan slog hon som hade kortleken upp betydelsen i boken. Mitt kort betydde Trohet. Det stog att man skulle vara sann mot sig själv och älska sig själv, då kommer man att bli älskad och hitta troheten.

Det mystiska är att för första gången på 9 år som singel känner jag att jag vill hitta en man att dela mitt liv med. Den känslan hade jag redan innan jag drog kortet, så det kändes väldigt skumt!

Jag ÄR sann mot mig själv. Jag älskar mig själv, även om jag har sidor jag försöker att arbeta bort. Man blir aldrig färdig med sig själv, utan ens mentala utveckling pågår hela livet. Man förändras och gör vad man kan för att jobba bort de sämre sidorna man har. Betyder det att jag snart kommer att träffa mannen i mitt liv? Jag är nyfiken på vem han kan vara och kommer att hålla ögonen öppna, så jag inte missar honom! :-)

Idag bad jag om att få dra ett kort till och det fick jag. Av alla korten i leken lyckades jag dra precis samma kort igen...

2 kommentarer:

  1. Änglakort? Är det tarot kort du menar??
    DET är skoj :)

    SvaraRadera
  2. I Änglakortleken finns bara positiva kort, om jag har förstått det rätt. Varje kort har en färdig betydelse.

    Men jag gillar Tarot också. Kommer troligen att bli spådd i Tarot på onsdag, om tiden räcker till. ;)

    SvaraRadera