onsdag 8 april 2009

Diskussion med Jeanette, del 3

Ännu en kommentar från Jeanette...

Kommentar:
Om man säger så här så öppet sinne har jag nog ändå sen jag träffade min man. Innan var jag mera sluten ang allt.

Å ang porrklubb så är det i mitt tycke. Andra behöver inte tycka det å jag dömmer absolut ingen. Men jag har min åsikt å jag tycker det är moroliskt fel. Precis som porrfilm,porrsurfa mm. Vad jag förstod av filmen så finns det ju ingen enskildhet där folk kan gå undan utan folk kan smyg titta å ha sig. Visst jag har aptit på sex och gillar bra sex men med den man jag levér med.

Jag vill ha det fina som finns imellan 2 älskade människor. Inte sex utan älska.
Med bara det där fina som ett par kan få fram.

Hoppas du förstår vad jag menar :-)

Å ja lita på varandra är nog A & o på såna ställen.
Kom med öppet sinne och ett glatt humör det har jag alltid (om jag inte är sur på karl för sig XD


Mitt svar:
Du har säkert ett mer öppet sinne sedan du träffade din man, men jag vill inte kalla dig öppensinnad förrän du slutar att dömma ut saker du egentligen inte vet något om.

Jag respekterar att du enbart vill ha sex med din man, precis som jag respekterar alla andra som väljer den vägen. Många har det så i många år, innan de utvecklar sitt sexliv genom att gå på klubb.

En swingersklubb blir inte en porrklubb bara för att någon anser att det är så. ICA blir inte en skoaffär bara för att någon anser att det är så heller. Vågar man sig in på ICA kommer man att se att det finns så mycket mer än skor där. ;-)

För min del är det helt ok att både porrsurfa och titta på porrfilm. Jag vet flera tjejer som tror att deras killar inte tittar på porrfilm, men som blir otroligt besvikna när de upptäcker att de faktiskt gör det - i smyg. Killarna vet att tjejen skulle bli sur om de upptäckte det och därför smyger de med det. Därför tycker jag att det är bättre att acceptera att killen får göra precis som han känner. En porrfilm kan aldrig ersätta kärleken och respekten mellan två personer som älskar varandra. Den kan inte ens ersätta sexet två personer emellan. Det finns ingen anledning för en tjej att vara svartsjuk på en film.

Det finns inget rum där man kan låsa in sig och ha sex i fred på klubben, men det är ju lite tjusningen med att gå på klubb. Man väljer ändå att endast ha sex med den/dem man vill. Alla andra säger man nej till, och ett nej ska alltid respekteras, det är den viktigaste regeln vi har på klubben.

De par som går på klubben har det fina som endast finns mellan två älskande personer, men de väljer att krydda det med lite andra aktiviteter emellanåt.

Jag förstår vad du menar och jag respekterar att alla inte tänker som jag. :-)

1 kommentar:

  1. Hur ser du på Pedofiler? Våldtäkt, Etc du måste ju testa föra att kunna ha en åsikt enligt vad du skriver?

    Samma sak hur kan du äns påstå att du vet att det inte finns någon svartsjuka. Det är otroligt naivt att tro det (för att inte tala om hur naivt det är att tro sig veta det)

    Vad det gäller att kalla en svinger klubb för porr klubb eller inte.

    Jag har en Volvo min fru säger att vi har en bil!

    Det är upp till betraktaren vilket ord de tycker passar.

    Och om någon kallar det Porr klubb och du försvarar dig med svinger klubb? Det betyder ju bara att innebörden porrklubb är något dåligt för dig. Så frågan är ju snarare vad felet med en porrklubb är

    SvaraRadera