söndag 21 juni 2009

Så gulligt!

Igår skrev jag ett inlägg där jag bad om feedback på bloggen. Jag fick svar från mina två trognaste läsare. De menade väl i stora drag att jag skulle lägga ner bloggen och att den var dålig. Privat har jag fått väldigt mycket positiv respons på bloggen, så jag kommer att fortsätta att skriva i den.

Summan av kardemumman blev alltså att mina trogna läsare kommer att få fortsätta att leva mitt liv och tycka en massa saker om mig och bloggen, jag bjuder på det! Jag vet själv var jag står, vem jag är och vad jag gör, så jag tar inte åt mig av den skit de sprider omkring sig.

Mina vänner är genuina människor som ser bakom allt skitsnack och tar saker MED mig, istället för att prata OM mig, och det är sånna vänner jag vill omge mig med. Människor som inte har några egna liv och som slösar energi på att sprida skit om andra och/eller inte gör sig egna uppfattningar om saker lägger jag ingen energi på.

Jag lever det liv jag vill leva, har de vänner jag vill ha, har någon jag tycker väldigt mycket om och som tycker om mig. Jag är stark i mig själv och trivs! Ni som lever mitt liv genom bloggen - jag bjuder på det. Ni är två stycken som vill vända upp och ner på världen/klubben/bloggen/mig, lägger jag ner bloggen blir ni ju sysslolösa... ;-)

1 kommentar:

  1. Förlåt, jag måste bara undra...

    Är inte det en väldigt raffinerad form av masochism? Att läa bloggar man inte gillar och som man tycker borde läggas ner?

    SvaraRadera